Het indienen van een klacht kan op 3 manieren:
1. de klager of zijn/haar wettelijk vertegenwoordiger neemt mondeling of schriftelijk contact op met de betreffende medewerker
2. de klager of zijn/haar wettelijk vertegenwoordiger dient schriftelijk een klacht in bij de centrummanager van het gezondheidscentrum
3. de klager of zijn/haar wettelijk vertegenwoordiger dient schriftelijk een klacht in bij de klachtencommissie.
- Na ontvangst van de klacht wordt er binnen 10 werkdagen contact met u opgenomen over de mogelijke afhandeling van de klacht.
- Bent u het niet eens met de wijze van afhandelen, of is afhandeling door de centrummanager of hulpverlener niet mogelijk, dan wordt uw klacht doorgezonden naar de klachtencommissie. Hiervan ontvangt u schriftelijk bericht.
- De klachtencommissie doet binnen 20 werkdagen uitspraak. Ook hiervan ontvangt u schriftelijk bericht.
Bij de behandeling van alle klachten wordt uitgegaan van het principe ‘hoor en wederhoor’. Dat wil zeggen dat alle betrokkenen de mogelijkheid krijgen hun visie op de klacht te geven. Wanneer u het niet eens bent met de uitspraak van de klachtencommissie, kunt u zich tot externe instanties wenden. De klachtencommissie kan u hierover advies geven.